کاکایی: با عوام فریبی مشکلات صنعت خودرو حل نمی شود
انتشار: خرداد 08، 1401
بروزرسانی: 15 آذر 1404

کاکایی: با عوام فریبی مشکلات صنعت خودرو حل نمی شود

کاکایی: با عوام فریبی مشکلات صنعت خودرو حل نمی شود

این مطالعه در گروه مشاوران مدیریت و مطالعات راهبردی تدبیر توسط سید حسین موسوی در سال ۱۳۹۹ انجام شده  است. عمده تغییرات در زمینه ی نحوه ی استفاده و تعامل با خودروها خواهد بود که در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد. رئیسی در پایان یادآور شده است که لایحه بودجه به همه فعالان اقتصادی بایستی پیام امیدبخش داشته باشد تا فعالیت اقتصادی در کشور بیشتر شود. • توسعه پلتفرم بومی، پاتفرم مشترک، خودرو برقی، تکنولوژی های جدید، بروزآوری پلتفرم ها، قوای محرکه کم مصرف، موتور سه سیلندر. ۳- تعریف نشریات علمی پژوهشی در حوزه های تخصصی فوق و حمایت از تز های ارشد و دکتری توسط معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت علوم، صمت، ایدرو و...

  • در شرایطی که مزیت هایی نسبی ما در صنعت خودرو هنوز به درستی و شفافیت تعریف نشده است.
  • کیفیت ارتباط مستقیمی با داخلی سازی ندارد چرا که قطعه ساز بر اساس مشخصات داده شده از سوی خودروساز نسبت به تولید قطعه اقدام می کند و قطعه ساز نیز مطابق با آن مشخصات، تست ریپورت \xa0داده و در نهایت شرکت های بازرسی نسبت به انجام بازرسی اقدام می کنند.
  • این موضوع خاص ایران هم نیست، مشتریان در سراسر دنیا به کیفیت خودروها حساسیت ویژه دارند و شاید به جرات بتوان گفت در هیچ صنعتی تا این حد شاخص ها کیفیت و مقایسات سطوح کیفی و رده بندی های مختلف از حیث این مقوله به راحتی در دسترس همگان قرار نداشته باشد.
  • با وجود پیشرفتی که شرکت ساندرز داشت، بسیاری از افراد شروع به فعالیت در این صنعت کردند.

در ابعاد ملی و بنگاهی نیز ارزیابی اکوسیستم موجود و تعیین بازیگران و روش های ارتقای آن ها به عنوان یکی از راه کارهای اثربخش در توسعه توانمندی های ملی و سازمانی شناخته می گردد. ۴- اضافه شدن هزینه ۰.۵ درصدی خودروی فرسوده و خرید گواهی اسقاط بر اساس مصوبه وزارت صمت. ۳- در سال جاری، نرخ سود سپرده بانکی از ۱۸ به ۲۳ درصد افزایش پیدا کرد که به معنی افزایش هزینه های تامین مالی به میزان حداقل ۵ درصد است. دخالت های دولتی زمانی عجیب تر می شود که می بینیم این تصمیمات نتیجه ساعت ها نشست و جلسه متخصصان و کارشناسان مالی و اقتصادی نهادها و وزارت خانه های دولتی است که هیچ یک از مولفه های اقتصادی در آن رعایت نشده است.

قیمت جدید انواع تراکتور اعلام شد ( اردیبهشت ۱۴۰۲ )

بنابراین ضروری است برای سرمایه گذاری مطمئن در این صنعت، این چالش ها به دقت مورد بررسی قرار گیرند. در این پژوهش پس از بررسی چالش های پیش روی صنعت خودروسازی و تامین قطعات آن، برای سرمایه\u200e گذاری دو زمینه «سرمایه گذاری در زنجیره تامین و ورود به عنوان تامین\u200e کننده» و «سرمایه\u200eگذاری در شرکت خودروسازی» پیشنهاد شده است. در رابطه با سرمایه گذاری در زنجیره تأمین، یازده مورد جهت سرمایه گذاری پیشنهاد شد. در خصوص سرمایه گذاری در شرکت های خودروساز نیز سنجه هایی ارائه شد و پیشنهادات کلی نظیر مانند مشارکت و سرمایه گذاری روی پلتفرم اس پی (که محصول اول آن شاهین، متعلق به شرکت سایپا است) یا سرمایه گذاری روی پلتفرم پی اف وان (که محصول اول آن کا۱۳۲متعلق به شرکت ایران خودرو است) می\u200eتوان مطرح کرد. نکته قابل توجه اینکه، اصولا در کشورهای دارای صنعت، بازار سرمایه نقش مهم تری نسبت به بانک ها در تامین مالی شرکت ها ایفا می کند.

معرفی محور اجرایی و عملیاتی دومین جایزه ملی سیاستگذاری

پارسمدیر بزرگترین وب سایت ویژه دانشجویان و پژوهشگران تحصیلات تکمیلی مدیریت و مهندسی صنایع است.

درآمدهای مالیاتی دو برابر درآمدهای نفتی؟!

سایپا تاکنون 400 دستگاه خودرو چانگان CS35 پلاس به نام مشتریان فاکتور کرده و روند شماره گذاری و تحویل آن ها در حال انجام است. صنعت خودروسازی به دلیل مشخص نبودن راهبرد و برنامه جامع بلندمدت در این سال ها با فراز و فرودهای فراوانی روبه رو شده است که نیازمند بازنگری اساسی و تدوین سیاست های کلان در راستای دریافت حمایت هایی از سوی دولت است تا این صنعت احیا شود. شرکت های خودروسازی موظفند هنگام فروش، قیمت تمام شده خودرو، درصد سود و قیمت قطعی را محاسبه و به شورای رقابت اعلام کنند. تخلف از این امر، جرم محسوب شده و مرتکب به یکی از مجازات های تعزیری درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲/۲/۱ با اصلاحات و الحاقات بعدی محکوم می شود. آیین نامه اجرائی این تبصره حداکثر ظرف سه ماه پس از لازم الاجراء شدن قانون ساماندهی بازار خودرو توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.